Select your language:   

Deutsch English Romaneste Italiano Français Russian Nederlands Hungarian ISRAEL
       
   
   
   

העקרונות של הכנסיה ביקובני

מקום זה של הרחמנות

נגיש לכולנו

לאף כנסיה אין בלעדיות על אלוהים

לכן, לאף אחד אין זכות

לחסום את הדרך אליו.

 

אלוהים אינו קתולי

אלוהים אינו אורטודוקסי

       אלוהים אינו אוונגלי              

הוא לא פנטיקוסטלי

הוא לא אדוונטיסטי

הוא לא קריסמאטי

הוא לא אוונגליסטי

 

אלוהים פשוט אלוהים

והבן שלו ישו

 

אותו אנחנו מחפשים במקום זה,

אותו אנחנו פוגשים במקום זה,

אליו אנחנו מתפללים במקום זה

מבלי שישנה מה הדת שלנו

 

תנו למקום זה, בעל הסטוריה

לרטט את הנפש.

לתת שוב לאלוהים סיכוי

מבלי לסגור אותו במגירות

שיהיה יחד איתנו בכנסיה מיקובני.

 

 

 

אנו מבקשים מכם

רק דקה

רק אם אתם רוצים

לבקר את הכנסיה הזאת:

 

נא לשמור על השקט

 

כי אלוהים לוחש.

כנסיה זאת אינו רק אתר תיירותי,

אלה מקום של תפילה

איך אתם רוצים לשמוע אותו

אם אתם לא שומרים על השקט?

ברעש שבחוץ אתם לא יכולים לשמוע אותו.

זה הרגע להנות מהשקט, שקט נפשי

כי זה מה שאתם מחפשים, נכון?

 

במקום הסטורי זה

תנו לנפש שלכם לרטט

 

תנו לאלוהים סיכוי

כך תתנו לעצמכם סיכוי.

ואז תקבלו את השמחה של הרוח והאור

ותגיעו מול המסתור שלו העמוק

 

אז אלוהים ידבר איתכם: בשקט ובאהבה.

 

בכפת "קורפוס קריסטי" מאחורי ארון העקרי

אנחנו מתפללים ללא מנוחה, לסוד הקדוש ביותר של ארון הקודש:

אלוהים

שמעל 800 שנה מתפללים אליו ממקום זה:

אלוהים, המן של המלאכים ושל האנשים

הכנסיה הקתולית העצמאית

 

חבר הועדה הבינלאומית של כנסיות הקהילתיות, ארצות הברית

 

 

 

 

 




מרטין לוטר

הורד של לוטר

 

הכומר מרטין לוטר

 

10.11.1483-18.02.1546 איזלבן

 

הינו האב הרוחני של הרפורמה. כומר אוגוסטיני, הפך להיות טאולוג ומורה ורצה רפורמה מהירה של הכנסיה, בהתחלה ללא הפרדה. באמצעות האישיות שלו הכריסמטית, הייתה לו השפעה מיוחדת שגרמה לסיומו של האבסולוטיזם במאה ביניים ושל הקתוליות באירופה. באמצעות שינוי שם מלודר ללוטר (ביבנית "משוחרר"), הוא ציין את השינוי הפנימי שלו.

 

עבור אב דון דמידוף, המשפץ של המנזר, מרטין לוטר, כמו הקדוש דון בוסקו, הינו קדוש ודוגמא לחיים.

 

 

 

 

 


, המנזר הישן היה מוזנח. הכומר הגרמני מהכנסיה הקתולית העצמאית, שהינה שותפה של אירגון הקהילות בארצות הברית, שיפץ את כל חלק פנימי של הכנסיה, שמקורו במאה ה14, והשתמש בכל הנתונים המאפיינים את הכנסיות הנוצריות ובתי כנסת של היהודים. דון דמידוף, המתאר את הפעילות שהוא עשה עם ועבור ילדי רחוב ברומניה, בספר שלו "הכומר של הקוצים", כותב גם על הקשיים שהיו לפרויקט של הכנסיה. הוצאות שיפוץ שולמו מ"פיצוים על השמצה". זה מדובר על אותם הסכומים ששולמו למר' דמידוף ע"י הרשויות הגרמניות, שוויצריות ורומניות כתוצאה של תביעות השמצה. כל יום ראשון, מעל 200 חברים של הקהילה הרומית (צוענים) משתתפים בדרשה של הכנסיה ביקובני.

 

קידוש הכנסיה ביקובני

"יום שני, 2.05.2005, בשעה 17, אנו נקיים את הדרשה הראשונה בכנסיה ביקובני, שכל חלק הפנימי עבר שיפוץ. ברוכים הבאים! אנו חוגגים ביחד עם האורחים שלנו, עם התושבים של כפר יקובני, עם הילדים מצ'ינקו מארה ועם החברים שלנו מגרמניה. מנהיג הארוע: כומר דון דמידוף וכומר פרידריך פראיסלר מהכנסיה הלוטרנית של שלישיית הקדושה מקרוטנדורף, ארזגבריג', גרמניה וליווי מקהלת "ספינטו ניקולאה" של הכנסיה האורטודוקסית מאגניטה, מנצח פרופ. דורו פאול ניצסקו".

 

כך הייתה ההזמנה הראשונה שנשלחה ע"י הכומר דון דמידוף בדרשה הראשונה שהייתה אמורה להתקיים בכנסיה כולה משופצת ביקובני. זה מדהים מה שהצליח לעשות מהכנסיה הישנה שלנו. אנחנו רוצים להודות לו ולקרן "בית דון בוסקו" שעשו כל מאמץ כדי להציל את הכנסיה. הכומר דון דמידוף יחד עם העבודת חייו, "הילדים מצ'ינקו מארה", הוסיפו עוד השתתפות לתרומה שלהם.

 

תמונה: (הכנסיה מיקובני עברה שיפוץ ותשמש בעתיד כבית אלוהים. תמונה: מרטין איכלר).

 

 

 

צילצול הפעמונים מודיע על תחילת הדרשה. הכנסיה מלאה עד אפס מקום (יש פה קרוב ל300 אנשים). אבל חוץ מהילדה פילק עם נכדה אגון וונר, קונו, קארל מרטיני ופרדי מוטץ עם אישתו לא היו נוכחים סאשים אחרים מיקובני. הכומר דון דמידוף דרש בגרמנית, לטינית ורומנית. הדרשה לד כומר פראיסלרה תורגמה. הילדים מצ'ינקו מארה השתתפו עם שירים בלטינית, גרמנית ורומנית. השתתפה גם המקהלה של הכנסיה האורטודוקסית אגניטה. הדרשה הסתיימה עם:

TE DEUM LAUDAMUS.

 

מטעם הכנסיה הלאומית השתתפו הכומר גלטר (סיביו) וכומר בולטרס מאגניטה. הכומר גלטר נתן נאום מרגש בשתי שפות. אחר כך דברו ראש העיר קורי מיקובני, קארל מרטיני כנציג של הקהילה המקומית יקובני ופרופ. ניצסקו מקרן "בית דון בוסקו".

 

אגדרות הכנסיה מיקובני:

-מקום רוחני זה צריך להיות נגיש לכולם. אלוהים לא שייך לאף כנסיה, ומסיבה זאת אף אחד לא צריך לחסום את הדרך אליו.

 

-אלוהים אינו קתולי, אלוהים אינו אורטודוקס, אלוהים אינו אוונגלי. אינו פנטיקוסטאלי, אדוונטיסט, קריזמטי או אוונגליסטי.

 

-אלוהים פשוט אלוהים והבן שלו ישו. אנחנו מחפשים אותו במקום זה, אנחנו נפגשים איתו במקום זה. אנחנו מתפללים אליו, לא משנה איזו דת יש לנו.

 

-תנו לנפשכם לרחף במקום זה, מסומן בהסטוריה. שניתן לאלוהים שיכוי חדש מבלי לסגור אותו במגירה. תחפשו בכנסיה הישנה המשופצת מיקובני, את המסתור שלו העמוק.

 

אנשים באים להתפלל במקום זה כבר מאות שנים. הכנסיה עברה שיפוץ בשימור הפרטים ההסטורים והמקום מוכן ליעוד הנוכחי שלו. זאת הסיבה שישנו שילוב של פרטים של הדת הקתולית, אורטודוקסית ואוונגלית. עבור היהודים ישנו מגן דוד ומנורה, עבור הנוצרים האוונגלים ישנה התורה והתמונה של לוטר, עבור הנוצרים האורטודוקסים ישנןהתמונות, עבור הקתולים יש את הסוד של המזבח ושל הבתולה.

 

מתחת למזבח הוצאה אבן קבורה שם הרבה שנים. נקברו שם בכבוד את העצמות שהיו בכנסיה.

 

לקחנו בחשבון גם שיפוץ של העוגב. עבודות שיפוץ מחוץ לכנסיה ושל כל הכנסיה ממשיכות. אנחנו נשמח מאוד לקבל תרומות עבור עבודות הנ"ל. שמות האנשים התורמים מעל 1000 יורו, רשומים במקוה. הכנסיה הוזנחה בשנת 2000 ע"י הכנסיה האוונגלית. הכומר דון דמידוף קיבל את הכנסיה בשנת 2004 במצב מוזנח ושיפץ אותה בשנת 2005 בכוחות ואמצעים בלעדים משלו, עם הכסף שקבל כפיצוים עבור השמצה.

 

אנשים היו מתפללים במקום זה אפילו לפני 800 שנים.

 

  הכנסיה עברה שיפוץ בשימור הפרטים ההסטורים והמקום מוכן ליעוד הנוכחי שלו. זאת הסיבה שישנו שילוב של פרטים של הדת הקתולית, אורטודוקסית ואוונגלית. עבור היהודים ישנו מגן דוד ומנורה, עבור הנוצרים האוונגלים ישנה התורה והתמונה של לוטר, עבור הנוצרים האורטודוקסים ישנןהתמונות, עבור הקתולים יש את הסוד של המזבח ושל הבתולה. מתחת למזבח הוצאה אבן קבורה שם הרבה שנים. נקברו שם בכבוד את העצמות שהיו בכנסיה.

עלויות עבודות שיפוץ שולמו עם הכסף שהתקבל כ"פיצוים על השמצה". מדובר באותם הסכומים ששולמו לדון דמידוף ע"י הרשויות הרומניות, גרמניות ושוויצריות. פרטים נוספים אפשר למצוא בספר שלו "הכומר של הקוצים". אנחנו מקבלים תרומות על עבודות שיפוץ של הצד החיצוני של הכנסיה וגם על העוגב. שמות האנשים התורמים מעל 1000 יורו, רשומים במקוה.

 

אגדרות הכנסיה מיקובני:

-מקום רוחני זה צריך להיות נגיש לכולם. אלוהים לא שייך לאף כנסיה, ומסיבה זאת אף אחד לא צריך לחסום את הדרך אליו.

 

-אלוהים אינו קתולי, אלוהים אינו אורטודוקס, אלוהים אינו אוונגלי. אינו פנטיקוסטאלי, אדוונטיסט, קריזמטי או אוונגליסטי.

 

-אלוהים פשוט אלוהים והבן שלו ישו. אנחנו מחפשים אותו במקום זה, אנחנו נפגשים איתו במקום זה. אנחנו מתפללים אליו, לא משנה איזו דת יש לנו.

 

-תנו לנפשכם לרחף במקום זה, מסומן בהסטוריה. שניתן לאלוהים שיכוי חדש מבלי לסגור אותו במגירה. תחפשו בכנסיה הישנה המשופצת מיקובני, את המסתור שלו העמוק.

 

תמונות.

 

הכנסיה הקתולית העצמאית הינה שותפה של האירגון הבינלאומי מארצות הברית. תחת אירגון זה קיימים סניפים של הכנסיות העצמאיות מכל העולם. "אני מתפלל שכולם יהיו אחד"-יוהן 17.21

 

התפילה המרגשת של ישו על אחדות של כל הנוצרים. תולדות הכנסיה מספרות על הדאגה הזאת של ישו ומצדיקות את העובדה שצריכה להיות גם הדאגה שלנו.

 

הועדה הרומנית של "הכנסיה הקתולית העצמאית מארצות הברית" הינה ברומניה, ביקובני, יקובסדורף. הדרשות מהכנסיה הישנה כוללות מנהגים של הכנסיה הקתולית הנוצרית, אורטודוקסית ואוונגלית. מוזכרים בתפילות גם האפיפיור בנדיקט וגם הכומר האורטודוקסי טאוקטיסט מבוקרשט וגם הכומר האוונגלי מסיביו, קריסטוף קלאין. המאמינים של כל הדתות מוזמנים להשתתף בכל התפילות.

 

טלפון: 40.269.510.566

 

נא לראות גם את הכותרת "בית השקט"

 

אפשר לבקר גם את אתר האינטרנט שלנו.